29 października 2014

Tajskie czerwone curry z warzywami



To pożywne i zdrowe curry warzywne to szybki pomysł na rozgrzewającą obiadokolację. Orientalne przyprawy i mleko kokosowe to składniki, które podkreślają jego charakterystyczny intensywny smak.



Składniki:
2-3 łyżki czerwonej pasty curry
duża cebula
cukinia
papryka czerwona
średni batat lub 2 ziemniaki
1/2 szklanki bulionu warzywnego
puszka mleka kokosowego
limonka
1 cm świeżego imbiru
olej do woka
sól, pieprz

dodatkowo: ryż jaśminowy, kolendra lub bazylia do dekoracji

  • Wszystkie warzywa pokroić w dużą kostkę. W woku rozgrzać olej na dużym ogniu, wrzucić cebulę i mieszając podsmażyć ją do miękkości przez 2-3 minuty. 
  • Dodać czerwoną pastę curry oraz starty imbir i nadal podsmażać przez około 2 minuty, aby uwolnił się aromat.
  • Dodać cukinie, paprykę i batata, wlać bulion i doprowadzić do wrzenia.
  • Przykryć pokrywką, zmniejszyć ogień i podgrzewać przez około 15 minut, aż warzywa będą miękkie.
  • Wlać mleko kokosowe i wycisnąć sok z limonki, pogotować jeszcze kilka minut do zagęszczenia potrawy.
  • Doprawić sola i pieprzem.
  • Przełożyć na talerze i udekorować bazylią lub kolendrą. Podawać z ryżem jaśminowym.




5 komentarzy:

  1. genialnie wygląda, serio. po powrocie ze szkoły taka kolacja to wręcz spełnienie marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile mleka kokosowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. duża puszka, już uzupełniam - dziękuję :)

      Usuń