05 stycznia

Frittata z awokado i jarmużem



Genialne zdrowe i pożywne śniadanie z przepisu Marka Zaremby z książki pt.:"Leczenie dietą". Włoski omlet zapiekany z chrupiącym pełnym witamin jarmużem oraz kawałkami awokado, które zawiera bardzo dobry tłuszcz. Małe pomidorki i czerwona cebula idealnie dopełniają to sycące danie, które ja polecam również na kolację. 


Składniki na dwie małe lub jedną dużą porcję:
4 jajka
1/2 dojrzałego awokado
kilka pomidorków koktajlowych
2 szkl. jarmużu
czerwona cebulka
1/2 ząbka czosnku
sól morska lub himalajska
olej rzepakowy tłoczony na zimno
szczypta kurkumy
kilka listków cykorii - opcjonalnie


  • Piekarnik nastawić na 180 stopni C. 
  • Jajka wymieszać z przeciśniętym czosnkiem, doprawić solą i kurkumą. 
  • Awokado pokroić w kostkę, cebule posiekać.
  • Jarmuż podzielić na małe kawałki i podsmażyć na rozgrzanym oleju razem z pomidorkami,.
  • Dodać masę jajeczną, ułożyć kawałki awokado i ewentualnie cykorii, chwilę podsmażyć, aż całość się zetnie.
  • Wstawić do nagrzanego piekarnika i zapiekać około 10 minut.
  • Podawać z posiekaną cebulką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Wyzwania Kuchenne , Blogger